آریتمی عفونی (بیماری پنجم)

اریتمی عفونی (بیماری پنجم) | Erythema Infectiosum

بیماری پنجم، که به آن آریتمی عفونی نیز گفته می شود، یک عفونت ویروسی شایع در میان کودکان سنین مدرسه رفتن است. علت آن نوعی ویروس است که از طریق تماس مستقیم با مایعات یا مخاط بینی یا دهان فرد آلوده منتشر می شود. آریتمی عفونی باعث ایجاد لکه های قرمز براق سیلی مانندی روی پوست می شود.

کد کالا: 1074

کد محصول = ۱۰۷۴


بیماری پنجم یا آریتمی عفونی

آریتمی عفونی (بیماری پنجم)

بیماری پنجم، که به آن آریتمی عفونی نیز گفته می شود، یک عفونت ویروسی شایع در میان کودکان سنین مدرسه رفتن است. علت آن نوعی ویروس است که از طریق تماس مستقیم با مایعات یا مخاط بینی یا دهان فرد آلوده منتشر می شود. آریتمی عفونی باعث ایجاد لکه های قرمز براق سیلی مانندی روی پوست می شود. بیماری پنجم معمولاً یک بیماری خفیف است و برخی از افراد آلوده ممکن است هرگز متوجه ابتلا به آن نشوند.

شیوع بیماری پنجم (اریتمی عفونی) معمولاً در اواخر زمستان و اوایل بهار اتفاق می افتد. هنگامی که شیوع بیماری در میان دانش آموزان رخ می دهد، ممکن است تا 60 درصد کودکان مستعد، علائم داشته باشند.


نشانه ها و علائم بیماری پنجم (آریتمی عفونی)

علائم آریتمی عفونی

بیماری پنجم اکثرا هیچ علائمی ایجاد نمی کند و در صورت بروز علائم، ممکن است علائم خفیف سرماخوردگی، گرفتگی بینی، آبریزش بینی، تب خفیف، بدن درد، سردرد و خستگی وجود داشته باشد. این علائم پس از سه یا چهار روز از بین می رود و در درجه اول در کودکان با لکه های پوستی قرمز رنگ مشاهده می شود و معمولاً از گونه ها شروع می شود.

به دنبال این لکه های قرمز صورت، لکه های دیگری روی بازوها، پا، بدن و باسن ظاهر می شود. بثورات لکه دار ممکن است خارش داشته و حتی چند روز یا هفته ادامه دار باشند. حتی پس از محو شدن لکه ها، ممکن است بعد ها در اثر تحریک مجدد پوست دوباره ظاهر شود.


درمان آریتمی عفونی (بیماری پنجم)

از آنجا که بیماری پنجم یک بیماری خفیف است، معمولاً نیازی به درمان ندارد. مراقبت در منزل برای کودکی که خارش لکه دارد میتواند شامل شستشو با جو دوسر یا سایر روش های درمانی بدون نسخه پزشک باشد. نوجوانان مبتلا به درد مفصل با مسکن های بدون نسخه مانند استامینوفن یا ایبوپروفن بهبود یابند. به دلیل خطر ابتلا به سندرم ری، هرگز نباید به کودکان مبتلا به بیماری های ویروسی آسپرین تجویز شود. (منبع)


محصولات فوراور مناسب برای آریتمی عفونی


شما عزیزان میتوانید برای تهیه و مشاهده قیمت هر محصول این پکیج روی اسم هر محصول کلیک کرده و وارد صفحه محصول آن شوید. علاوه بر این، نحوه مصرف هر محصول در تصویر زیر قابل مشاهده است.

اریتمی عفونی (سرخی پوست ناشی از عفونت)