بیماری هاری

بیماری هاری (آب هراسی) | Forever rabies

هاری، بیماری ویروسی است که از گزش حیوان آلوده به این ویروس می تواند به انسان منتقل شود. همانطور که اغلب می دانیم هاری معمولا از طریق گاز گرفتن انسان توسط حیوانات مختلف می تواند منتقل شود اما راه های دیگر مانند انتقال از طریق لمس بزار با زخم باز نیز وجود دارد.

کد کالا: 1104

کد محصول = ۱۱۰۴


بیماری هاری

بیماری هاری چیست و چگونه منتقل میشود؟

هاری، بیماری ویروسی است که از گزش حیوان آلوده به این ویروس می تواند به انسان منتقل شود. همانطور که اغلب می دانیم هاری معمولا از طریق گاز گرفتن انسان توسط حیوانات مختلف می تواند منتقل شود اما راه های دیگر مانند انتقال از طریق لمس بزار با زخم باز نیز وجود دارد.

ویروس ایجاد کننده بیماری هاری چیست و چگونه عمل می کند؟

ویروس هاری یا به انگلیسی rabies باعث این بیماری می شود. هدف این ویروس، آلوده کردن مغز فرد است و در نهایت می تواند حتی منجر به مرگ شود. پس از آنکه حیوان هاری فرد را گاز بگیرد، ویروس در زیر بافت گاز گرفته شده تا حدود 1 تا 3 ماه میتواند بماند و تکثیر کند. سپس این ویروس از طریق اعصاب محیطی به سمت مغز حرکت می کند و پس از تکثیر دوباره به کل بدن سرایت می کند. این ویروس در سگ های ولگرد، خفاش ها، گربه، روباه، گاو و اسب بسیار مشاهده شده است.


علائم بیماری هاری

علائم بیماری هاری چیست

علائم هاری در هفته اول ابتدا به سرعت خودشان را نشان می دهند. البته علائم اولیه هاری بسیار کلی است و مانند سرماخوردگی، شما با ضعف، تب و سردرد مواجه می شوید و این اگر یک هفته بعد از تماس با حیوان آلوده باشد، می توان ظن هاری ایجاد کند.

تقریبا 20 درصد مواقع، هاری عضلات فرد را به آرامی فلج می کند و می تواند مرگبار باشد. در 80 درصد موارد علائم زیر بروز دهنده شدت بیماری است:

  • اضطراب و گیجی
  • توهم شنیداری و دیداری
  • آبگریزی (ترس و اجتناب از آب)
  • هوا هراسی (ترس از قرار گرفتن در هوای تازه)
  • مشکل و سختی در بلعیدن
  • واکسن زدن هاری، از ابتلا و کشنده بودن این بیماری جلوگیری می کند. واکسیناسیون را جدی بگیرید.

آیا بیماری هاری از انسان به انسان منتقل می شود؟

پاسخ بسیار واضح است. بیماری هاری یک بیماری ویروسی است و طرق انتقال آن از طریق گزش و گاز گرفتن اتفاق می افتد. اگر بزاق فرد آلوده روی زخم، خراش و سطح باز از پوست شما ریخته شود احتمال اینکه این ویروس در بدن شما نیز تکثیر شود، زیاد است. اما تا این زمان انتقال این ویروس از انسان به انسان و واگیر دار بودن آن تایید شده نیست. بهترین راهکار، واکسیناسیون و پیشگیری از ابتلاست.


درمان هاری چگونه است؟

مراقبت های پزشکی توسط پزشک متخصص بهترین راهکار است.

متخصص مراقبت های بهداشتی یک سری تزریقات را انجام می دهد. اولین مورد، گلوبولین ایمنی هاری انسانی است که متخصصان مراقبت های بهداشتی فقط به افراد واکسینه نشده میزنند. همچنین برای ایمنی بیشتر، به افراد واکسن هاری تزریق می شود. کسانی که قبلاً واکسینه شده اند، فقط باید واکسن اضافی و مجدد دریافت کنند. طی 2 هفته، متخصص مراقبت های بهداشتی سه بار تزریق واکسن هاری را در طی پیگیری های بعدی در روزهای 3، 7 و 14 انجام می دهند. این واکسن ها برای مقابله با ویروس به سیستم ایمنی بدن کمک شایانی می کنند.

بهبود هاری با محصولات فوراور


شما عزیزان میتوانید برای تهیه و مشاهده قیمت هر محصول این پکیج روی اسم هر محصول کلیک کرده و وارد صفحه محصول آن شوید. علاوه بر این، نحوه مصرف هر محصول در تصویر زیر قابل مشاهده است.

بیماری هاری (آب هراسی)