مشاهده کل مجله

خواص آلوورا برای مو

خواص آلوورا برای مو

آلوئه ورا چه خواصی برای مو دارد؟

امروزه سلامت پوست و مو بسیار مطرح بوده و افراد به پوست و موی خود اهمیت  زیادی می دهند. مو یک بخش مهمی است که زیبایی و لطافت آن برای خانم ها و آقایان اهمیت زیادی دارد. همه ی افراد دوست دارند موهایی صاف و شفاف داشته باشند داشتن مو های شفاف و نرم کار سختی نیست اگر از آلوئه ورا کمک بخواهید. 

آلوئه ورا گیاهی هزار درمان است که یکی از خواص آن نیز مربوط به موی سر است. امروزه در همه جای دنیا سلامت و زیبایی پوست ‌و ‌مو به یکی از مهم‌ترین دغدغه های آدم‌ها تبدیل شده است.سالیانه میلیاردها تومان برای مراقبت از پوست و مو هزینه می‌شود؛ چراکه این مسئله برای داشتن زندگی سالم و اعتماد به نفس حیاتی است.

عوامل ارثی، کمبود مواد معدنی‌وعوامل بسیار دیگری باعث آسیب دیدن، ریزش مو و از دست رفتن زیبایی و درخشندگی آن می‌شود. از طرف دیگر بازگرداندن زیبایی و پرپشتی مو کار آسانی نیست.بسیاری از افراد به ویژه خانم ها نیز ممکن است بر اثر استفاده از رنگ و یا استفاده از شامپو های نامناسب دچار مشکل در مو های خود شده باشند.شاید به شما شامپو ها و لوسیون های زیادی در رفع مشکل شما در این زمینه پیشنهاد شود. اما اکثر این روش ها یا نتیجه ی دلخواه شما را ایجاد نکرده و یا شیمیایی بوده و برای پوست سر و موی شما چندان مناسب نیستند.

اما تجربه ثابت کرده است که استفاده از مواد طبیعی تاثیر بسیاری در حفاظت و سلامت مو دارد. آلوورا یکی از بهترین هدیه‌های طبیعت به موهای شماست. از خواص آلوورا این ماده ی سحرآمیز هرچه بگوییم کم گفتیم. ژل آلوورا در حال حاضر یکی از بهترین و مهمترین داروهای گیاهی در جهت تقویت و جلوگیری از ریزش مو شناخته می‌شود. از ژل آلوئه ورا در بسیاری از محصولات مو استفاده می‌شود.به ویژه در جهت حل مشکل ریزش مو که دغدغه ی بسیاری از افراد است. 

 آلوئه ورا خالص

 

فواید ژل آلوئه ورا برای بدن

همان طور که گفته شد از این گیاه شگفت آور در  حل بسیاری از مشکلات استفاده می شود. در کتب دارو شناسی از آلوئه ورا با عنوان داروی محافظ پوست ‌و ‌مو یاد می‌شود.ژل آلوئه ورا که از این گیاه ساخته می‌شود فواید بسیار زیادی برای بدن شما دارد، از جمله این فواید می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ژل آلوئه ورا که مانند خمیر دندان عمل می‌کند، برای مقابله با انواع پوسیدگی‌‌های دندان مفید است و قادر به نابودی باکتری‌ها و میکروب‌های مضر است.
  • آلوورا برای آرتروز و پوکی استخوان معجزه می‌کند؛ چراکه کمبود کلسیم را در بدن به حداقل می‌رساند. علاوه بر این جذب کلسیم را در بدن توسط استخوان ها را تسریع می‌کند و آن را در تمام بدن پخش می‌کند.
  • مصرف ژل آلوئه ورا از برگشت اسید معده به مری جلوگیری می‌کند. شاید ندانید اما برگشت محتویات اسیدی معده به مری، شدیدا به مری آسیب می‌رساند و باعث ایجاد علائمی مانند سوزش سردل، سرفه‌های خشک و خونریزی معده می‌شود.

بیشتر بدانید: خواص آلوئه ورا برای ریه و سلامت دستگاه تنفسی

اما مهمترین و بیشترین تاثیر آلوورا بر روی پوست و مو اتفاق می‌افتد. شما هر مشکلی در زمینه ی پوست و موی خود داشته باشید می توانید با آلوئه ورا آن را درمان نمایید. در ادامه به خواص آلوئه ورا برای مو اشاره خواهیم کرد:

مهم‌ترین خواص آلوئه ورا برای مو

آلوئه ورا خواص زیادی برای موهای شما دارد، اما مهم‌ترین خواص این گیاه شگفت‌انگیز به شرح زیر است:

  • درمان کم پشتی و رویش مو

کم پشتی مو یک مشکل بزرگ است که با ریزش مو همراه می باشد.یکی از راه‌های درمان کم‌ پشتی موی سر ژل آلوئه ورا است. آلوورا دارای آنزیم هایی است که عامل محرکی برای تولید و رشد موهای جدید هستند. عملکرد آن به این صورت است که سرعت جریان خون در پوست سر را افزایش داده و باعث افزایش تغذیه فولیکول های مو می‌گردد.

  • درمان خشکی مو

یکی از مهم‌ترین خواص آلوئه ورا برای مو، ماسک آلوورا است. استفاده از ماسک آلوئه ورا برای درمان خشکی مو و خارش پوست سر بسیار موثر است، این ماده با داشتن مواد مغذی، ویتامین‌ها و مواد معدنی به شادابی و تقویت موها کمک میکند. گیاه آلوورا به دلیل داشتنPH مناسب باعث رطوبت رسانی به پوست سر و تسریع رشد مو می‌شود و با آبرسانی به ریشه و ساقه ی مو از خشک شدن مو جلوگیری میکند.

  • خاصیت نرم‌کنندگی مو

مصرف بیش از حد از شامپوها و نرم‌کننده‌های شیمیایی می‌تواند باعث بروز حساسیت شود، همچنین رنگ کردن موی سر نیز عاملی برای از بین رفتن و خشکی موی سر می شود. اما افزودن آلوئه ورا به این محصولات راهی مناسب برای کاهش ناراحتی های پوست سر و نرم کردن مو است.

  • براق کردن مو

براق بودن مو یکی از مهم‌ترین عواملی است که به ظاهر مو زیبایی می‌بخشد و  خیلی از افراد دوست دارند همیشه مو های براقی داشته باشند. ژل آلوورا یکی از مواد طبیعی است که به براقی و درخشندگی مو کمک می‌کند. آلوورا تا هفت لایه در پوست سر نفوذ کرده و باعث جریان رطوبت در پوست می‌شود و به تغذیه بهتر ریشه مو کمک می‌کند.

  • بهترین برای موهای چرب     

آلوورا می‌تواند به خوبی فولیکول های مو را تمیز کند و روغن‌های اضافی را از بین ببرد. علاوه بر این بدون اینکه رطوبت مو را از بین ببرد، به خوبی موها و کف سر را تمیز می‌کند. بدون اینکه رطوبت مو را از بین ببرد.استفاده از ژل آلوورا یکی از بهترین درمان‌ها برای موهای چرب است.

  • درمان شوره سر

شوره ی سر مشکلی بزرگ است که افراد زیادی را زجر می دهد چرا که کاملا در موی سر نمایان بوده و ظاهر بدی را در موی سر شما ایجاد می کند. ژل آلوورا به دلیل داشتن خاصیت ضد قارچی در درمان شوره ی سر بسیار موثر است. همچنین آنزیم های موجود در ژل با از بین بردن سلول های مرده ی پوست سر به رویش مجدد مو کمک می‌کنند.

مصرف مستقیم آلوورا؟ هرگز!

با اینکه بیشترین خواص آلوورا در آبرسانی است و باعث رطوبت رسانی به پوست و مو می شود، اما ما به هیچ وجه استفاده مستقیم این گیاه را به شما توصیه نمی‌کنیم!عده ای نیز به دنبال این هستند تا این گیاه را از عطاری خریداری کنند اما آلوئه ورا هرگز نباید مستقیم مورد استفاده قرار گیرد چرا که موادی در درون آن موجود است که اگر به صورت مستقیم استفاده شود مضر است.

آلوورا مجموعه‌ای از ترکیبات مفید و مضر برای پوست و موی شماست اما تمام ترکیبات آن مفید نیست. حتی در مواردی استفاده مستقیم از گیاه آلوئه ورا می‌تواند منجر به بروز حساسیت شود.

دقیقا همین مسئله باعث شده است که اکثر شرکت ها به تولید محصولات برای درمان و زیبایی مو روی بیاورند تا از ضرر داروهای شیمیایی جلوگیری کنند.

به جای استعمال مستقیم این گیاه توصیه می‌شود از محصولات موجود در بازار مانند شامپوهای نرم کننده و تقویت کننده استفاده کنید به شرطی که این محصولات گواهی سلامت داشته باشند و به درستی و بدون استفاده از هیچ گونه مواد شیمیایی تولید شده باشند تا بیشترین تاثیر را داشته باشند.

یکی از شرکت هایی که سال هاست در این زمینه فعالیت میکند و دارای گواهی بین‌المللی معتبرمی‌باشد، شرکت فوراور لیوینگ است. کمپانی فوراور بزرگترین تولید کننده و توزیع کننده محصولات آلوورا در امریکا و ۱۶۰ کشور جهان است. محصولات فوراور لیوینگ کاملا طبیعی و با کیفیت بوده و مستقیما از ژل خالص آلوورا تهیه می‌شود. از طرف دیگر در شرکت فوراور پرورش این گیاه توسط افراد متخصص انجام می‌شود و در تمام مراحل آن از هیچ گونه ماده‌ی شیمیایی استفاده نمیشود.

محصولات فوراور

محصولات فوراور برای سلامتی موهای شما

فوراور (forever) با بیش از چهل سال تجربه ازخالص‌ترین مواد وجدیدترین دستاوردهای روز دنیا استفاده می‌کند؛ چرا که تنها هدف این شرکت، کمک به شما و خانواده شما برای داشتن ظاهر و احساسی بهتر است.

این شرکت دارای محصولاتی در زمینه ی زیبایی و پوست و مو می باشد که در ادامه به چند محصول در این زمینه اشاره خواهیم کرد.

شامپو آلوئه-جوجوبا

این محصول حاوی آلوئه ورا و جوجوبا است. جوجوبا برای موهای شما تاثیر کراتینه دارد، بدون اینکه رنگ موهای شما تغییر کند و درخشش موهایتان را هم افزایش می‌دهد. ترکیبات این شامپو باعث کاهش التهاب پوست سر شده و چربی اضافی را از بین می برد. شادابی موهای خود را با محصول جدید شرکت فوراور تجربه کنید.

نرم کننده و تقویت کننده مو آلوئه-جوجوبا

این نرم کننده مکمل شستشوی موهای شماست و غنی شده با ویتامین های ب-کمپلکس، ماکادامیا و جوجوبا و روغن اسطوخودوس فوراور می باشد که درخشندگی موهای شما را دو چندان می کند و آن را فرم پذیر می سازد. همچنین دارای فرمول تنظیم کننده PH مو می باشد که مانع شکنندگی و شکستگی ساقه های مو می شود و از موخوره نیز جلوگیری می کند.
برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره این نرم کننده به صفحه محصول در سایت فوراور مراجعه کنید.

برای مشاهده محصولات بیشتر از جمله پکیج پیشگیری و بهبود ریزش مو شرکت فوراور تنها کافی است به سایت فوراور ایران مراجعه کنید.

نظر خود را بنویسید

دیدگاه