دیستروفی عضلانی (تحلیل و فساد عضلانی)

دیستروفی عضلانی (تحلیل و فساد عضلانی) | Forever Muscular Dystrophy

دیستروفی عضلانی (Muscular dystrophy) گروهی از اختلالات است که سبب می شود عضلات بدن به طور فزاینده ای ضعیف شوند.

کد کالا: 1087

کد محصول = ۱۰۸۷


دیستروفی عضلانی چیست؟

دیستروفی عضلانی چیست

دیستروفی عضلانی (Muscular dystrophy) گروهی از اختلالات است که سبب می شود عضلات بدن به طور فزاینده ای ضعیف شوند. دیستروفی عضلانی یک بیماری ارثی است دیستروفن نوعی پروتئین عضلانی است که کم شدن سطح آن سبب ضعیف شدن ماهیچه ها می شود. انواع مختلفی از این بیماری وجود دارد، از جمله:

انواع دیستروفی عضلانی

  • دیستروفی عضلانی دوشن | Duchenne dystrophy

شدیدترین و شایع ترین نوع دیستروفی عضلانی، دوشن است. در دیستروفی دوشن، عضلات، دیستروفین غیر طبیعی تولید می کنند. دیستروفی دوشن در درجه اول پسران را درگیر می کند. زنان معمولاً علائم دیستروفی دوشن را ندارند. اما آنها می توانند این بیماری را از طریق ژنتیک به فرزندان خود منتقل کنند.

  • دیستروفی عضلانی بکر | Becker-type muscular dystrophy

 این نوع نیز مانند دیستروفی دوشن، بر تولید دیستروفین تأثیر می گذارد و اکثرا در مردان رخ می دهد. با این حال، این بیماری بسیار نادرتر از دوشن است و علائم خفیف تری ایجاد می کند. برخی افراد نوعی بیماری دیستروفی دارند که بین نوع دوشن و بکر قرار دارد.

انواع دیگری مانند کمربند اندام و میوتونیک نیز وجود دارد، اما به نسبت موارد بالا، ضعیف تر بوده، کم تر شایع است و علائم چندانی ندارند.


علائم دیستروفی عضلانی

علائم دیستروفی عضلانی

علائم دیستروفی ماهیچه ای با توجه به نوع بیماری متفاوت است، بطور کلی برای دو نوع شایع آن علائم به شکل زیر است:

  • دیستروفی دوشن: علائم این بیماری معمولاً از سنین 2 تا 4 سالگی شروع می شود و عضلات پا به طور قابل احساسی ضعیف می شوند. در نتیجه کودک مرتباً زمین می خورد و در بلند شدن از زمین مشکل دارد. کودک همچنین در راه رفتن یا دویدن طبیعی مشکل دارد. برخی از ضعف های عضلات بازو و گردن نیز وجود دارد اما معمولاً به اندازه ضعف پا شدید نیست. در سن 12 سالگی، بسیاری از بیماران قادر به راه رفتن مستقل نیستند و به صندلی چرخدار احتیاج دارند. علاوه بر این، برخی از افراد مبتلا به دیستروفی دوشن دارای نقص ذهنی می شوند و حتی امکان ایجاد مشکلات قلبی در آنها نیز وجود دارد.
  • دیستروفی عضلانی بکر: علائم این نوع نیز تقریبا شبیه دوشن است اما خفیف تر. علائم اولیه نوع بکر معمولا از 5 تا 15 سالگی شروع می شود.

برای مشاهده سایر علائم این بیماری، این مقاله از سایت هاروارد را مطالعه کنید.


بهبود دیستروفی عضلانی با محصولات فوراور


شما عزیزان میتوانید برای تهیه و مشاهده قیمت هر محصول این پکیج روی اسم هر محصول کلیک کرده و وارد صفحه محصول آن شوید. علاوه بر این، نحوه مصرف هر محصول در تصویر زیر قابل مشاهده است.

دیستروفی عضلانی (تحلیل و فساد عضلانی)