مشاهده کل مجله

علل ابتلا به بیماری کبد چرب و راه های درمان آن

علل ابتلا به بیماری کبد چرب و راه های درمان آن

علل ابتلا به بیماری کبد چرب و راه های درمان آن

 

کبد بزرگترین غده در بدن انسان است که در سمت راست بدن و بالای شکم قرار دارد. به نوعی می‌توان گفت که کبد کارخانۀ شیمیایی بدن است و از وظایف آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

-        دخالت در هضم و جذب مواد موجود در غذا

-        ساخت پروتئین و آنزیم‌های مختلف

-        به دام انداختن سموم و تبدیل آن‌ها به مواد بی‌ضرر

-        متابولیسم داروها

-        ذخیره آهن

حالا که با وظایف کلی کبد آشنا شدید، می‌خواهم در مورد یکی از بیماری‌های شایع آن، یعنی کبد چرب با شما صحبت کنم.از آن جایی که کبد در بدن وظایف بسیار مهمی بر عهده داشته و مهم ترین عضو بدن است از این رو هر گونه بیماری و به خطر اقتادن سلامتی در این عضو ممکن است خطر آفرین و کشنده باشد.

کبد چرب چیست؟

کبد چرب، بیماری است که به دلیل انباشته شدن بیش از حد مجاز چربی‌ها در کبد ایجاد می‌شود. از بیماری های اصلی که این عضو به آن دچار می شود همین کبد چرب است. وجود چربی در کبد امری طبیعی است و اگر در حدود مجاز باشد اشکالی ندارد چرا که این عضو در واقع چربی و قند های اضافه را در خود ذخیره می کند و از انباشتگی زیاد آن در خون جلوگیری کرده و در مواقع لزوم میزان ذخیره شده را در اختیار بدن می گذارد، اما اگر میزان چربی از ۵ تا ۱۰ درصد وزن کل کبد بیشتر شود، فرد به بیماری کبد چرب مبتلا شده است. مهمترین دلیل ابتلا به بیماری کبد چرب عادات بد غذایی و استفاده از فست فود است. با بروز بیماری کبد چرب تمام وظایفی که در قسمت اول این مقاله گفتیم ممکن است دچار مشکل شوند و بدون اینکه علامت خاصی نشان دهند کم‌کم مشکلات بزرگتری به بار آورند. اما نگران نباشید، این بیماری قابل درمان است و در بخش‌های بعدی همین مقاله دربارۀ درمان آن صحبت خواهیم کرد. قبل از آن بیایید در مورد انواع کبد چرب اطلاعاتمان را بیشتر کنیم.

کبد چرب

انواع کبد چرب

به طور کلی بیماری کبد چرب به سه دستۀ کبد چرب الکی، کبد چرب غیرالکلی و کبد چرب بارداری تقسیم میشود.

کبد چرب الکلی

خب همانطور که از نام این بیماری قابل حدس زدن است، کبد چرب الکی بر اثر مصرف زیاد الکل ایجاد می‌شود. با مصرف بی‌رویۀ الکل، کبد فرد کم کم قدرت شکستن چربی‌ها را از دست می‌دهد و چربی‌ها انباشته شده و باعث ایجاد بیماری کبد چرب می‌شوند. البته این بیماری با قطع مصرف الکل و رژیم غذایی مناسب قابل درمان است، ولی اگر فرد مبتلا به روند نوشیدن الکل خود ادامه دهد ممکن است به بیماری‌های دیگری مثل سیروز کبدی هم مبتلا شود.

کبد چرب غیر الکلی

این بیماری ربطی به مصرف الکل ندارد، اما باز هم در اینجا کبد قدرت خود را در برابر شکستن چربی‌ها از دست می‌دهد و باعث میشود بیشتر از ۱۰ درصد کل وزن کبد را چربی بگیرد. این بیماری به دلایل مختلفی می‌تواند ایجاد شود، اما یکی از دلایل آن تغذیه نامناسب و مصرف بیش از حد مواد چرب و شیرین و فست فود است.

کبد چرب بارداری

این نوع از بیماری کبد چرب بسیار نادر است و در هنگام بارداری، با تجمع بیش از حد چربی در کبد ایجاد می‌شود. این بیماری هم برای جنین و هم برای مادر خطرناک است و اگر به موقع مهار نشود می‌تواند باعث ایجاد عفونت‌های شدید، خونریزی و یا نارسایی کبد و کلیه شود. علایم این بیماری در سه ماه سوم بارداری بروز می‌کند و شامل حالت تهوع، استفراغ، درد در قسمت بالایی سمت راست شکم، زردی و کسالت عمومی است. خانم‌های باردار باید آزمایش های لازم را برای اطلاع از این بیماری انجام دهند، اکثر زنان پس از زایمان شروع به بهبود می‌نمایند.این بیماری در صورت عدم درمان می تواند سلامتی فرد و جنین را به خطر بیاندازد. 

علائم کبد چرب

علائم کبد چرب

بیماری کبد چرب در ابتدا علائم خاصی ندارد و به صورت خاموش،شروع به شدت یافتن می‌کند. به طوری که فرد اصلا متوجه این بیماری در خود نخواهد شد پس از مدتی ممکن است علائم زیر در بدن فرد مبتلا به کبدچرب مشاهده شوند:

-        کاهش اشتها

-        احساس خستگی

-        ضعف

-        کاهش وزن ناگهانی

-        تهوع

-        عدم تمرکز

-        مشکل در تصمیم‌گیری

البته توجه کنید که این علائم در همۀ افراد یکسان نیستند و مشاهده آن‌ها دلیل داشتن کبد چرب نیست. بهترین راه برای تشخیص بیماری کبد چرب انجام آزمایش‌های لازم است؛ اما بد نیست کمی هم راجع به علل ابتلا به این بیماری شایع بپردازیم.

علل ابتلا به بیماری کبد چرب

علل کبد چرب

همانطور که در بخش‌های قبلی هم اشاره کردیم، یکی از علل (و البته مهم‌ترین علت) ابتلا به بیماری کبد چرب، مصرف زیاد الکل است. اما حتی اگر فرد الکلی هم نباشد، باز دلایل دیگری برای مبتلا شدن به کبد چرب وجود دارد که عبارتند از:

-        بالا بودن فشار خون

-        کم کاری تیروئید

-        چاقی

-        دیابت نوع ۲

-        بارداری

-        کلسترل خون بالا

-        مسمومیت

درمان بیماری کبد چرب

نخستین گام در درمان بیماری کبد چرب، اصلاح عادات غذایی است. چرا که گفتیم مهم ترین موضوع در ابتلا به کبد چرب عادت  بد غذایی است. پس ابتدا رعایت موارد زیر را در اولویت قرار داده و جدی بگیرید:

-        از مصرف بی‌رویۀ آنتی‌بیوتیک‌ها بدون تجویز پزشک جداً خودداری کنید.

-        غذاهای سرخ کردنی را از برنامۀ غذایی خود حذف کنید و یا تا حد امکان کاهش دهید.

-        بیشتر از ۲ بار در هفته تخم مرغ آب‌پز و نیمرو نخورید.

-        اگر در رژیم لاغری هستید، در هفته بیشتر از ۲ کیلو وزن کم نکنید.

-        روزانه ۸ لیوان آب بنوشید.

-        مصرف میوه، سبزیجات و غلات سبوس‌دار بیشتر کنید.

-        مصرف گوشت قرمزرا کاهش دهید و از سویا به عنوان جایگزین استفاده کنید.

-        عرقیات کاسنی و بیدمشک را در هفته چند بار میل کنید.

خب، با رعایت موارد بالا شما نخستین و مهمترین گام را در درمان بیماری کبد چرب برداشته‌اید. حالا اجازه دهید شما را با یک رژیم کاملاً گیاهی و موثر از محصولات فوراور لیوینگ امریکا در بهبود کبد چرب آشنا کنم که در هیچ جای دیگری گفته نشده است. این رژیم شامل یک نکتار و سه کپسول است که به شرح زیر می‌باشند:

نکتار آلوئه بری فوراور (روزانه ۱۷۰ میلی‌لیتر): این نکتار ترکیبی از سیب و زغال‌اخته است و طعم بسیار خوشایندی دارد. زغال‌اخته منبع غنی از آنتی اکسیدان است و هنگامی که در کنار مادّۀ کوئرستین سیب قرار می‌گیرد به محصولی قدرتمند برای چربی‌سوزی و بهبود کبد چرب تبدیل می‌شود.

آلوئه بری نکتار

کپسول فوراور آرکتیک سی (روزی ۶ کپسول): این محصول ترکیبی از سه مادۀ مهم و موردنیاز بدن، یعنی امگا ۳، امگا ۶ و امگا ۹ است. این محصول تاثیر فوق‌العاده‌ای در کاهش کلسترول و تری گلیسریدهای خون و همچنین کاهش فشار خون دارد. همانطور که گفتیم، کلسترول و فشار خون بالا از علت‌های بروز و تشدید بیماری کبد چرب هستند که با مصرف این کپسول‌ها می‌توانید به بهبود آن کمک کنید.

امگا ۳،۶،۹

کپسول فوراور گارلیک تایم (روزی ۶ کپسول ژلاتینی): این کپسول برگرفته از ترکیبات دو گیاه سیر و آویشن است. مادۀ آلیسین موجود در سیر با باکتری‌ها و سموم بدن مقابله می‌کند و آویشن نیز که حاوی ماده تیمول است این خواص را تکمیل می‌کند.

گارلیک تایم فوراور(سیر و آویشن)

کپسول فوراور لیسیوم پلاس (روزی ۳ کپسول): این کپسول حاوی عصارۀ شیرین‌بیان و میوۀ چینی لیسیوم است. محصول لیسیوم پلاس منبعی غنی از آنتی اکسیدان ها، بیوفلاونوئیدها و سایر مواد غذایی گیاهی مفید است. این مواد در برطرف کردن مشکلات گوارشی موثرند، هضم غذا را راحت‌تر کرده و عمل جذب مواد مغذی مورد نیاز برای بدن را تسهیل می‌کنند.

لیسیوم پلاس فوراور

در آخر...

امیدوارم که این مطلب برای شما مفید بوده باشد و با رعایت تمام نکاتی که گفته شد، هم از ابتلا به بیماری‌های مختلف پیشگیری کنید و هم اگر به کبد چرب مبتلا هستید هرچه زودتر سلامتی خود را به دست آورید. در ضمن تمامی محصولاتی که برای درمان کبد چرب گفته شد در وبسایت فوراور ایران موجودند. فقط کافیست تا از قسمت جستجو نام هر محصول را جستجو کرده و آن را به سبد خرید خود اضافه کنید. با آرزوی جان و تنی سالم برای تمام هموطنان عزیز.همجنین لازم است به شما بگوییم که استفاده از محصولات کمپانی فوراور هیچ گونه ضرری برای سلامتی نداشته و کاملا گیاهی و فاقد هر نوع ماده ی افزودنی و شیمیایی است از این رو از عوارض بعدی آن همانند دیگر برند ها نترسید چرا که کاملا بی ضرر بوده و مشکلات شما را از ریشه درمان خواهند کرد.

نظر خود را بنویسید

دیدگاه

نظرات 3

avatar
سلام خسته نباشيد
پك كامل پاكسازي كبد چنده؟؟؟و تا چند درصد پاكسازى رو انجام ميده!!؟؟؟
۱۳۹۷/۵/۵
avatar
سلام و درود
لینک محصولات مربوطه، درداخل متن وبلاگ و نیز روی تصاویر محصولات قرار داده شده و می توانید توضیحات کامل و قیمت ها را ملاحظه بفرمایید.
درصد پاکسازی به میزان مشکل و آسیب بستگی دارد و هر چه محصولات کامل تر و مدت زمان بیشتری استفاده و تمدید گردند نتیجه و بهبودی کامل تر و سریعتر خواهد بود.
۱۳۹۷/۵/۸
avatar
سلام برای کبد چرب گرید ۲ حدودا چند ماه باید نوشیدنی الورا مصرف کرد؟
۱۳۹۸/۵/۱۲