مشاهده کل مجله

چگونه بهترین و مناسب‌ترین کرم ضد آفتاب را انتخاب کنیم؟

چگونه بهترین و مناسب‌ترین کرم ضد آفتاب را انتخاب کنیم؟

راهنمای خرید کرم ضد آفتاب

بهترین ضد آفتاب کدام است؟ مناسب ترین کرم ضد آفتاب برای پوست شما کدام است؟ چطور کرم ضد آفتاب مناسب انتخاب کنیم؟

چگونه می توان یک کرم ضد آفتاب خوب انتخاب نمود؟

پوست صورت یکی از مهم ترین عضو ها بوده که در زیبایی فرد تاثیر زیادی خواهد داشت. از این رو باید دائما به آن رسیدگی کرد. آفتاب یکی از عوامل محیطی است که دارای اشعه های مضر بوده و تاثیر بدی بر روی پوست می گذارند. یعنی به همان میزان که دارای فواید بسیاری برای بدن است به همان میزان نیز دارای مضراتی برای پوست است. از این رو انتخاب کرم ضد افتاب در سلامت پوست و نگهداری آن از عوامل محیطی بسیار مهم است. 

 

فرقی ندارد در کدام منطقه‌ی جغرافیایی زندگی می‌کنید: تاثیرات مخرب اشعه‌ی خورشید در همه جا به پوست ما می‌رسد. برای همین است که می‌گویند کرم ضد آفتاب را باید در تمام روزهای سال و هر ساعتی استفاده کرد. هرچند که استفاده از آن‌ها در روزهای تابستانی و آفتابی سال به شدت توصیه می‌شود.
هرکسی که دنبال کرم ضد آفتاب است، اولین سوالی که از خودش یا دکتر می‌پرسد این است که بهترین کرم ضد آفتاب برای او کدام است؟ حقیقت این است که نمی‌شود جواب یکسانی به آن‌ها داد. پاسخ این سوال به نوع و رنگ پوست هرکسی برمی‌گردد. با این حال یک سری نکات مهم و کلی وجود دارند که باید برای خرید کرم ضد آفتاب به آن‌ها توجه کنید.

 

نکاتی که در خرید ضد آفتاب مناسب باید مورد توجه قرار گیرد:

 بهترین ضد آفتاب برای هر پوست‌ متفاوت است


تفاوت های پوستی در انتخاب کرم ضد آفتاب مناسب مهم است. این که شما دارای چه نوع پوستی هستید در انتخاب کرم ضد آفتاب شما را کمک خواهد کرد. اصولا بر روی کرم ضد آفتاب نشته شده است که برای چه نوع پوستی مناسب است.باید تا الان دست‌تان آمده باشد که چه نوع پوستی دارید:  پوست چرب، پوست خشک یا حساس. همه‌ی کرم‌های ضد آفتاب بر این اساس تولید می‌شوند. مثلا اگر پوست چربی دارید، بهترین کرم ضد آفتاب برای پوست چرب آن دسته از ضد آفتاب‌هایی است که برپایه‌ی ژل یا الکل تهیه شده‌اند. روی جعبۀ این دسته ضد آفتاب ها عبارت Oil Free یا فاقد چربی نوشته شده. در صورتی که پوست خشک دارید، ضدآفتاب‌های حاوی چربی بخرید و در آخر در صورت داشتن پوست‌ حساس به سراغ ضدآفتاب‌های مخصوص پوست‌های حساس بروید.

توناژ پوستی افرادچ
این‌ها تقسیمات کلی رنگ پوست هستند که برای انتخاب کرم پودر به دردتان می‌خورند.

 

روی جعبه کرم دنبال Broad Spectrum بگردید


کرم‌های ضد آفتابی که با نشان Broad Spectrum تولید می‌شوند به حفاظت پوست دربرابر اشعه‌های مخرب خورشید یعنی UVA و UVB کمک می‌کنند. این اشعه‌ها باعث تخریب سلول‌های پوستی، چین و چروک، آفتاب سوختگی و سرطان می‌شوند. بنابراین دنبال کرم‌های ضد آفتابی باشید که این نشان را روی جعبه‌های‌شان داشته باشند.

مقدار کرم ضد آفتاب برای صورت اندازه‌ی یک سکه‌ی بزرگ است.

از SPF بیشتر بدانید

SPF (Sun Protection Factor) به معنای میزان محافظت از نور خورشید است. SPF متداول‌ترین شیوه‌ی معرفی برای کرم‌های ضد آفتاب است. پس این فاکتور نشان‌دهنده‌ی قدرت محافظت پوست دربرابر نور آفتاب است. برای محاسبه میزان محافظت هر نوع کرم یا لوسیون ضد آفتاب باید عدد ۱۰۰ را بر عدد SPF تقسیم کنید و حاصل را از عدد ۱۰۰ کم کنید. عدد به دست آمده میزان محافظت را نشان می دهد. به عنوان مثال کرم ضد آفتاب ۳۰ این گونه است:

3/3=30÷100

7/96=3/3-100

یعنی میزان محافظت کرم ۳۰ در برابر آفتاب ۹۶.۷ درصد است.

حال برای کرم ۹۰ این گونه است:

1/1=90÷100

9/98=1/1-100

یعنی میزان محافظت کرم ۹۰ در برابر آفتاب ۹۸/۸ در صد است، یعنی با سه برابر شدن SPF فقط حدود دو درصد به میزان محافظت پوست در برابر آفتاب افزوده می‌شود، پس همانطور که می‌بینید این دو تفاوت چندانی با هم ندارند. پس نگران عدد نباشید که هرچقدر عدد بالاتر باشد محافظت از پوست شما هم بیشتر است. ضد آفتابی بین SPF ۱۵-۲۵ هم جواب‌گوی پوست شماست.

کسانی که سابقه‌ی خانوادگی ابتلا به سرطان پوست دارند یا بیماری‌های پوستی مثل لوپوس، باید SPF 30 یا بالاتر مصرف کنند.


جالب است بدانید سازمان غذا و داروی آمریکا اعلام کرده که SPF بالاتر از ۵۰ ارزشی ندارد.

 


این هم یک راهنمایی کلی و به درد بخور برای انتخاب SPF مناسب با رنگ پوست‌تان.

قیمت و برند ضد آفتاب را در نظر بگیرید


شاید عجیب به نظر برسد اما قیمت در بحث خرید لوازم آرایشی بسیار مهم است. سراغ کرم‌های ضد آفتابی نروید که قیمت کمی دارند یا از برند شناخته ناشناخته‌ای هستند. در خرید ضد آفتاب‌ها نام کمپانی و قیمت متوسط رو به بالا نشان از کیفیت خوب محصول دارد. بنابراین باید در نظر داشته باشید که زیبایی صورت و سلامت پوست آن امری مهم است و استفاده از کرم ضد افتاب نا مناسب می تواند سلامت پوست شما را به خطر بیاندازند و بعد از آن مجبور باشید پول زیادی را در درمان پوست خود خرج کنید.

کرم ضد آفتاب را به عنوان آخرین لایه از مواد آرایشی روی پوست‌تان بزنید، نه اولین لایه.

کمپانی فوراور یکی از بهترین کمپانی ها در زمینه ی آرایشی و بهداشتی شما را در خرید یک ضد آفتاب خوب یاری خواهد کرد. یکی از بهترین ضدآفتاب‌هایی که ما در فوراور ارائه می‌کنیم، ضدآفتاب آلوئه سانسکرین است. این ضد آفتاب از ژل خالص آلوئه ورا ساخته شده و سرشار از مواد مرطوب کننده است که در تمام طول روز رطوبت پوست شما را حفظ خواهد کرد. از این ضد آفتاب برای کودکان هم می‌توانید است  

برای مشاهدۀ این ضد آفتاب به دو محصول کرم ضد آفتاب آلوئه سانسکرین مخصوص پوست های معمولی و خشک و اسپری ضد آفتاب آلوئه سانسکرین مخصوص پوست های معمولی و چرب در سایت ما مراجعه کنید. 

ضد آفتابی رنگی بخرید


بهانه‌تان برای نخریدن ضد آفتاب، رنگ سفید آن است؟ باید بگوییم این بهانه قابل قبول نیست. خوشبختانه طیف وسیعی از ضد آفتاب‌ها تولید شده‌اند که محدود به رنگ سفید نیستند و براساس رنگ پوست افراد تولید می‌شوند. بناراین در خرید ضد آفتاب‌ دست‌تان کاملا باز است. این را هم بگوییم که قدرت محافظتی کرم‌های ضد آفتاب رنگی با ساده مثل هم هستند و هیچ فرقی ندارند.


بد نیست قبل از خرید کرم ضد آفتاب، آن را روی مچ داخلی دست‌تان تست کنید تا ببینید رنگش به پوست‌تان می‌خورد یا نه.

به توضیحات جعبه ضد آفتاب دقت کنید

هر کرم ضد آفتابی مواد و ترکیبات خاصی را دارد. بهترین نوع ضد آفتاب آن‌هایی هستند که دارای مواد ویتامینی باشند مثل زینک اکساید. با یک نگاه دقیق‌تر به جعبه‌ی کرم می‌توانید از ترکیباتش مطلع شود و در صورت داشتن ترکیبات موردنظر آن را بخرید. موادی مثل اکسامیل، آوو بنزون، اکسی بنزون، دی اکسید تیتانیوم، سولیزو بنزون یا اکسید روی از ترکیباتی هستند که حتما باید در ضد آفتاب باشند.

 

ضد آفتاب در هوای ابری یادتان نرود

خیلی‌ها فکر می‌کنند چون هوا ابری است، دیگر نیازی به زدن ضد آفتاب نیست. این طرز فکر واقعا اشتباه است. ابرها عایق اشعه‌ی مضر ماورا بنفش نیستند و در ۸۰٪ موارد این اشعه در هوای ابری به پوست ما می‌رسد. پس یادتان باشد که در هوای ابری هم ضد آفتاب بزنید.

 

برای کودک‌تان هم ضد آفتاب بزنید

بچه‌ها پوست حساس‌تری نسبت به ما بزرگ‌تر دارند. برای همین است که پزشکان متخصص پوست توصیه می‌کنند که باید کرم ضد آفتاب مخصوص کودکان برای‌شان بخرید. کرم‌های ضد آفتاب بزرگسالان معمولا حاوی پارام آمینوبنزوئیک اسید (PABA) و بنزوفنون‌ها مثل دیوکسی بنزون یا اکسی بنزون هستند که برای پوست حساس کودکان مضرند.

 


برای کودکان باید کرم‌هایی را بخرید که دی اکسید تیتانیوم و اکسید دارند که برای پوست‌شان ضرری ندارد.

 

گوش‌ها و دست‌ها را فراموش نکنید


خیلی‌ها یادشان می‌رود که پوست دست‌ها، پا، گوش یا حتی هم می‌تواند در معرض نور خورشید باشد. برای همین کرم ضد آفتاب را روی این نقاط بدن‌شان نمی‌زنند. پس از این به بعد یادتان باشد که این نقاط بدن را فراموش نکنید.

به تاریخ انقضای ضدآفتاب توجه کنید


در خرید ضد آفتاب به تاریخ انقضایش هم توجه کنید. معمولا کرم‌های ضد آفتاب در طولانی مدت اثرشان را از دست می‌دهد و دیگر کارایی ندارند.

و در آخر

بعد از خرید کرم ضد آفتاب، یادتان باشد که ۲۰ یا ۳۰ دقیقه قبل از بیرون رفتن آن را روی صورت‌تان بمالید، چون حدود ۳۰ دقیقه طول می‌کشد تا کرم ضد آفتاب جذب پوست شود. بعد از زدن کرم هم، هر ۳ یا ۴ ساعت تجدیدش کنید. این تمدید کرم، برای وقتی که شنا می‌کنید به یک ساعت یک‌بار می‌رسد.  

نظر خود را بنویسید

دیدگاه

نظرات 1

avatar
سلام ضدافتاب فور اور را دور چشم بزنیم اشکال دارد؟
۱۳۹۹/۸/۲
پاسخ مدیر :

بله موردی نداره
فقط وارد چشم نشه و اگر شد با آب معمولی شسته بشه.