گزیدگی (نیش حشرات)

گزیدگی (نیش حشرات) | Forever insect bites

تقریباً همه اشکال گزش ها کاملاً شبیه به هم هستند و بسیاری از کارشناسان اتفاق نظر دارند که شناسایی عامل گزیدگی دشوار است، زیرا سیستم ایمنی بدن همه به گزش ها و گزش ها متفاوت پاسخ می دهد.

کد کالا: 1075

کد محصول = ۱۰۷۵


انواع گزیدگی حشرات و نحوه تشخیص آنها

انواع گزیدگی حشرات

تقریباً همه اشکال گزش ها کاملاً شبیه به هم هستند و بسیاری از کارشناسان اتفاق نظر دارند که شناسایی عامل گزیدگی دشوار است، زیرا سیستم ایمنی بدن همه به گزش ها و گزش ها متفاوت پاسخ می دهد. اگر علائمی شدید غیر از خارش یا درد خفیف مشاهده کردید، با پزشک تماس بگیرید و مطمئن شوید که واکنش آلرژیک شدیدی ندارید. در این مقاله از بسته های سلامت فوراور، به رایج ترین نیش حشرات اشاره میکنیم. (باور بفرمایید خودم هم هنگام نوشتن این مقاله خارشم گرفت!)


  1. گزیدگی کنه

گزیدگی کنه

بهترین راه برای شناسایی گزش کنه، یافتن کنه ای است که به بدن شماست و با تغذیه از خون شما می تواند سه تا شش روز زنده بماند. برخی از آنها یک لکه قرمز به اندازه یک سکه بر جای می گذارند، اما گزش کنه به این راحتی قابل شناسایی نیست. گزش کنه اغلب در قسمت های گرم بدن مانند قسمت های دارای مو، زیر بغل، پشت زانو و کشاله ران رخ می دهد.

گزش کنه در ابتدا کاملاً بدون درد است ولی کمی خارش دارد. علائم جدی تر آن چند روز پس از گزش ظاهر می شود. نقطه گزش به شکل دایره ای قرمز میشود و دور آن نیز هاله هایی قرار میگیرد.


  1. نیش عنکبوت

نیش عنکبوت

اگر دو سوراخ کوچک روی پوست خود مشاهده کرده اید (یا یک عنکبوت را می بینید که در کنار شماست)، احتمالاً با نیش عنکبوت گزیده شدید. بعد از گزش عنکبوت، قرمزی و تورم در محل گزش شایع است. خوشبختانه اکثر عنکبوت ها فقط در صورت تحریک گاز می گیرند.

نیش عنکبوت اغلب باعث ایجاد درد خفیف و خارش می شود. اما مراقب عنکبوت بیوه سیاه باشید، این مورد باعث اسپاسم عضلانی، لرزش و حالت تهوع می شود. در صورت مشکوک شدن به نیش یکی از این عنکبوت ها به دنبال کمک پزشکی باشید و سعی در خوددرمانی نداشته باشید.


  1. نیش پشه

نیش پشه

گزیدگی توسط پشه معمولا به صورت برجستگی های کوچک و پف کرده است که از پوست اطراف آن قرمزتر میشود. گزش پشه اغلب در اطراف مچ پا، قسمت عریان دست ها، خطوط مو، پشت زانوها و گردن اتفاق میفتد.

همانطور که به احتمال زیاد می دانید، گزش پشه در ابتدا بدون درد است و با گذشت زمان خارشش زیاد میشود.


  1. گزش ساس

گزش ساس

گزش ساس ها اغلب با گزش پشه اشتباه گرفته می شود، برجستگی های کوچک، قرمز و پف کرده ای که به صورت دسته ای ظاهر می شوند. این برجستگی در مرکز خود دارای قرمزی هستند. اغلب گزش ساس روی نواحی از پوست است که هنگام شب تخت را لمس میکند. با بررسی دقیق تشک و تخت خود (معمولا لای قسمت پنهان پارچه)، اغلب می توانید آنها را در تشک خود پیدا کنید.

گزش ساس خیلی دردناک نیست اما خارش آن میتواند شما را دیوانه کند! سعی کنید به سرعت ساس ها را پیدا کرده و ریشه کن کنید.


  1. گزش شپش سر

گزش شپش

یکی دیگر از آفت های معمول بدن، شپش سر است که لکه های قرمز روی پوست سر و اطراف آن ایجاد می کند. اگرچه نیش بسیار ریز است، اما واکنش بدن در برابر نیش شپش سر، باعث بزرگ شدن آنها می شود.

گزش شپش خیلی خارش دارد و حتی ممکن است بخواهید موها و پوست سر را بکنید! این عمل در واقع می تواند باعث ایجاد مشکل در خواب و یا زخم هایی شود. تنها راه حل خلاص شدن از شر شپش ها با دارو ها و درمان است.


  1. نیش کک

مانند ساس یا گزش شپش، جای نیش کک نیز برجستگی های قرمز رنگی است که به صورت نقطه ای ظاهر می شود. آنها اغلب کوچک و دارای هاله قرمز رنگی هستند که اطراف آنها را احاطه کرده اند. کک ها تمایل دارند در اطراف مچ پا و در مکان های گرم مانند زانو، کشاله ران و زیر بغل را نیش بزنند.

گزش کک سبب ایجاد خارش زیادی میشود و بیش از حد خاراندن آن حتی میتواند باعث ایجاد عفونت شود. بهتر است با یخ اطراف محل گزش را ماساژ دهید.


محصولات فوراور مناسب برای بهبود گزش حشرات


شما عزیزان میتوانید برای تهیه و مشاهده قیمت هر محصول این پکیج روی اسم هر محصول کلیک کرده و وارد صفحه محصول آن شوید. علاوه بر این، نحوه مصرف هر محصول در تصویر زیر قابل مشاهده است.

گزیدگی (نیش حشرات)