مشاهده کل مجله

طریقه مصرف خوراکی آلوئه ورا

طریقه مصرف خوراکی آلوئه ورا

یکی از مهم ترین نکات در مورد گیاه آلوئه ورا در این است که می توانید آن را بخورید، بنوشید و یا حتی روی پوست و موی خود بمالید. آلوئه ورا گیاهی است که نه تنها نگهداری از آن راحت و زیباست؛ بلکه مصرف خوراکی و موضعی آن به صورت مستمر می تواند فواید بسیار زیادی برای شما داشته باشد. در ادامه این مقاله به روش های مختلف مصرف ژل این گیاه هزار درمان می پردازیم.


برخی خواص ژل و برگ آلوئه ورا

خواص ژل و برگ آلوئه ورا

ژل آلوئه ورا خواص بیشماری برای ما دارد: می توان از آلوئه ورا برای بهبود بسیاری مشکلات پوستی مانند آفتاب سوختگی، بهبود جای زخم و جای تیغ استفاده کرد. در حقیقت هم مصرف آلوئه ورا به صورت خوراکی و هم موضعی، جریان خون زیر زخم را افزایش و باعث بهبودی زودتر جای زخم می شود.

آلوئه ورا همچنین به عنوان گیاهی معجزه گر برای کاهش چین و چروک و بهبود خاصیت ارتجاعی پوست مورد استفاده قرار می گیرد و به همین علت هم بسیاری گلدان های آلوئه ورا را در حیاط یا تراس خانه خود نگهداری می کنند.

با این حال، اگر سوال شما این است که آیا می‌توان آلوئه ورا را خام خورد، پاسخ به این صورت است که ، اگر به مهارت‌های آبکشی و برش دادن خود اطمینان دارید و 100% مطمئن هستید که می‌توانید پوست برگ را کاملاً جدا کنید و آن را تمیز بشویید، می‌توانید آلوئه ورا را نیز به صورت خام بخورید.

در غیر این صورت بهتر است از آلوئه ورا در رسپی های غذایی استفاده کنید یا نوشیدنی خالص آلوئه ورا فوراور را امتحان کنید. پوست آلوئه ورا حاوی لاتکس و ملین های طبیعی است که ممکن است بعد از استفاده بصورت خام، موجب اسهال و بهم ریختگی معده شود.

در هر صورت می توانید ژل خالص گیاه آلوئه ورا نژاد باربادنسیس میلر را بصورت خام و جدا میل کنید اما دستوالعمل های محبوب استفاده از تکه های آلوئه ورا در اسموتی یا سالاد است.


ارزش غذایی آب ژل آلوئه ورا در 100 گرم

 

ماده مغذی (منبع)

میزان لحاظ شده در 100 گرم

میزان تامین کننده روزانه (DV)

انرژی

15 کیلوکالری

0.52 %

کربوهیدرات

3.75 گرم

2.9 %

قند

3.75 گرم

5.17 %

آب

96 گرم

2.6 %

ویتامین C

3.8 میلی گرم

4.22 %

کلسیم

8 میلی گرم

0.8 %

آهن

0.15 میلی گرم

1.88 %

سدیم

8 میلی گرم

0.53 %


نحوه جدا کردن ژل آلوئه ورا از برگ

صرفا انجام این 5 مرحله ساده، شما را با ژل خالص آلوئه ورا بدون پوست تنها می گذارد!

  1. جدا کردن سر و ته برگ آلوئه

جدا کردن سر و ته برگ آلوئه ورا

ابتدا با یک چاقوی تیز پایه برگ را با زاویه کمی جدا کنید. همچنین بهتر است نوک تیز انتهای برگ را هم جدا کنید.

  1. آلوئین را از روی ژل جدا کنید.

پاکسازی ژل آلوئه ورا

اجازه دهید برگ آلوئه به مدت 10 دقیقه در یک ظرف یا در سینک شما به صورت عمودی بماند تا شیره زرد (ماده مسهل آلوئین) آن خارج شود. این شیره آلوئین نام دارد و در عین اینکه سمی نیست، طعم بسیار تلخی دارد و ممکن است باعث ناراحتی معده شود، پس بهتر است آن را دور بریزید.

  1. لبه های تیغ دار دور برگ را بردارید.

با یک چاقوی تیز لبه های دور برگ آلوئه ورا را جدا کنید و دور بریزید.

  1. پوست روی ژل را بردارید.

با استفاده از چاقو یا پوست کن سبزیجات، لایه بیرونی نازک برگ را جدا کنید و ماده شفاف ژله مانند داخل آن نمایان شود. ما توصیه می کنیم که برای این مرحله از یک چاقوی بزرگ استفاده کنید، اما هر چاقوی تیزی این کار را انجام می دهد.

توجه: مراقب باشید! ژل داخل آلوئه ورا مانند ماهی بسیار لغزنده خواهد بود.

در این مرحله، می توانید از همین روش برای بریدن لایه زیرین استفاده کنید یا می توانید با قاشق به آرامی ژل شفاف را خارج کنید.

  1. ژل را برداشت کنید.

برداشت ژل آلوئه ورا

تکه های سبز باقی مانده از ژل را با چاقو جدا کنید. اگر متوجه بقایای آلوئین قهوه ای مایل به قرمز روی ژل شدید، می توانید آن را از ژل جدا کرده یا به سادگی آن را بشویید.

ژل آلوئه را برای نگهداری راحت تر در ظرف شیشه ای، به مکعب های 4 سانتی متری برش داده و آن را در یخچال قرار دهید. در بسیاری از موارد، احتمالاً می خواهید ژل آلوئه ورا را برای استفاده در ماسک صورت یا مخلوط کردن با آبمیوه یا اسموتی مورد علاقه خود در مخلوط کن، اضافه کنید.


انواع طرق مصرف آلوئه ورا

طریقه مصرف خوراکی آلوئه ورا

پیش از شروع مصرف آلوئه ورا و خرید ژل آن بهتر است از نژاد آلوئه ورا مطمئن شوید که قابل خوردن باشد.

نوشیدنی آلوئه ورا به همراه آب میوه

نوشیدنی آلوئه به همراه آب میوه

ژل آلوئه ورا را به قطعات کوچک تقسیم کنید و سپس با افزودن آب میوه (ترجیحا آب آلبالو یا آب پرتقال) آن را نوش جان کنید.

اسموتی

اسموتی با ژل آلوئه ورا

ژل آلوئه را خرد کرده و در یخچال بگذارید، سپس آن را با میوه های مورد علاقه خود درون مخلوط کن بریزید. ژل آلوئه ورای خنک، طعم با طراوتی دارد که در اسموتی ها خوشمزه می شود.

اضافه کردن آلوئه ورا روی ماست

ترکیب آلوئه ورا با ماست

ژل آاوئه ورا را با شکر و آبلیمو در قابلمه بریزید. از 1 فنجان شکر و آب 1 لیموترش روی آن استفاده کنید. روی حرارت متوسط ​​رو به پایین بپزید و گهگاه هم بزنید تا مکعب های ژل آلوئه ورا مانند انگور سفت شوند و مایع دیگر لزج نباشد. زمان این کار معمولاً حدود 10 دقیقه طول می کشد. بعد از اتمام پخت، آن را روی ماست سرو کنید.

ترکیب آلوئه ورا در سالاد

آلوئه ورا در سالاد

بعد از شستن کامل قطعات آلوئه ورا، آن را به سالاد سبزیجات خود اضافه کنید. ترجیحا تا حدی آلوئه ورا را بشویید که حالت چسبنده خود را از دست بدهد.

نوشیدنی آلوئه ورا ژلی فوراور

نوشیدنی ژل آلوئه ورا فوراور

اگر نمی خواهید خواص آلوئه ورا را از دست بدهید و آن را راحت و با استاندارد بنوشید، پیشنهاد ما به شما نوشیدنی ژل آلوئه ورا فوراور است. این نوشیدنی خالص ترین درصد آلوئه ورا را داشته و دارای تاییدیه های بین المللی گوناگون است.

برخی از خواص اصلی نوشیدنی آلوئه ورا فوراور:

  • تقویت سیستم گوارش و سم زدایی بدن
  • افزایش سطح انرژی و رفع خستگی های مزمن
  • کنترل و بهبود دیابت
  • کنترل فشار خون و کاهش خطرات سکته قلبی و مغزی
  • کاهش کلسترول بد بدن
  • بهبود ساختار و تقویت پوست و مو

به عنوان دهان شویه طبیعی

آیا می دانید ژل آلوئه ورا مانند یک دهان شویه طبیعی عالی عمل می کند؟ کاری که باید انجام دهید این است که ژل خالص آلوئه ورا را با آب و چند قطره روغن نعناع ترکیب کنید. ژل آلوئه ورا دارای خواص ضد میکروبی و ضد باکتریایی است که به سلامت دهان و دندان شما کمک بسزایی می کند. برای مشاهده بهترین خمیر دندان بر پایه آلوئه ورا می توانید مقاله بهترین خمیر دندان دنیا را مطالعه نمایید.

برای بهبود درد شکم

اگر نفخ شکم دارید، ژل آلوئه ورا در این امر به شما کمک می کند. ژل آلوئه ورا رقیق شده را در یک لیوان آب بریزید و بنوشید. ترجیحا صبح با معده خالی و شب قبل خواب این نوشیدنی را بخورید. ژل آلوئه ورا تمایل به خنک کنندگی در بدن دارد بنابراین می تواند گزینه خوبی برای کاهش دمای بدن باشد.


طریقه مصرف موضعی ژل آلوئه ورا

طریقه مصرف موضعی ژل آلوئه ورا

ژل آلوئه ورا به عنوان آرایش پاک کن

ژل آلوئه ورا یک پاک کننده عالی برای باقی مانده مواد آرایشی روی صورت است. این ژل به عنوان یک پاک کننده طبیعی عمل می کند و بدون از بین بردن چربی های مفید روی پوست، آرایش را پاک می کند.

ماسک آلوئه ورا برای پوست های حساس

برای پوست های حساس، یافتن مجموعه درستی از مواد تشکیل دهنده در ماسک پوست بعضا دشوار است. بنابراین، می توانید عصاره ژل آلوئه ورا تازه را با روغن نارگیل و مقدار کمی آب لیموی تازه ترکیب کنید. این کار پوست حساس شما را آرام کرده و همچنین جوش و آکنه را کاهش می دهد.

طریقه مصرف آلوئه ورا برای کاهش قرمزی

ژل آلوئه ورا برای زخم و قرمزی ها بسیار خنک کننده است. بنابراین، اگر پوست شما با احساس سوزش مواجه است یا به دلیل جوش یا هر واکنشی قرمز شده است، از ژل آلوئه ورا مستقیماً روی آن خود استفاده کنید.

ماسک سفت کننده پوست با آلوئه ورا

ژل آلوئه ورا در صورت استفاده با سفیده تخم مرغ و نصف خیار یک ماسک سفت کننده عالی است. این ماسک طبیعی بخصوص برای افرادی که در اوایل 40 سالگی هستند و امکان شل شدن پوست در آن ها بالاست، بسیار مناسب می باشد.

ژل آلوئه ورا بعد از اصلاح

بعد از اصلاح صورت با تیغ می توانید به مدت چند ثانیه ژل آلوئه ورا را روی آن قرار دهید. این کار باعث کاهش التهاب، افزایش نرمی و لطافت بیشتر پوست به مدت طولانی تر می شود.

ژل آلوئه ورا برای پاشنه ترک خورده

در زمستان اگر خشکی پاشنه های ترک خورده شما را اذیت می کند، ژل آلوئه ورا را روی پاشنه های ترک خورده بگذارید و فورا روی آن جوراب بپوشید. این کار رطوبت را پس از چند بار استفاده به لایه اپیدرم پاشنه پا بازمیگرداند.

موارد گفته شده برخی از روش های مصرف آلوئه ورا به صورت خوراکی و موضعی برای رفع مشکلات مختلف بود. شما ژل آلوئه ورا را به چه روش هایی استفاده می کنید؟ منتظر کامنت های شما هستیم.

نظر خود را بنویسید

دیدگاه