مشاهده کل مجله

علائم رنگی روی خمیر دندان به چه معناست؟

علائم رنگی روی خمیر دندان به چه معناست؟

در عصر حاضر، اینترنت مکانی برای کشف حقایق و بعضا شایعه پراکنی در مورد موضوعات به روز است. یکی از این موارد که در این مقاله به بررسی صحت آن میپردازیم، علائم رنگی روی خمیر دندان و در انتهای تیوپ آن است. بعضا گفته میشود که این رنگ ها (قرمز، سبز، آبی و سیاه) که در ته تیوپ خمیر دندان زده شده است نشانه طبیعی بودن یا شیمیایی بودن ترکیبات داخل خمیر دندان است. اما این گفته تا چه حد میتواند صحیح باشد؟

علامت رنگی ته خمیر دندان چیست؟

علامت رنگی ته خمیر دندان چیست

دیده شده برخی از فروشندگان محصولات بهداشتی مانند خمیر دندان هنگام فروش به مصرف کنندگان میگویند که هنگام خرید خمیر دندان به رنگ انتهای تیوپ آنها توجه کنند و از خرید آنهایی که رنگ سیاه (شیمیایی) دارند، خودداری کنند. با این حال این گفته ها عموما یک حقه است که بر روند خرید مصرف کننده تاثیر بگذارد.

خط هایی انتهای هر تیوپ خمیر دندان قرار میگیرد عموما به رنگ های قرمز، سبز، سیاه و آبی هستند. بر اساس تصور اشتباه افراد رنگ های روی خمیر دندان ها به صورت زیر برداشت شده است:

  • رنگ قرمز: ترکیب مواد طبیعی و شیمیایی
  • رنگ آبی: ترکیب مواد شیمایی و دارویی
  • رنگ سیاه: کاملا شیمایی
  • رنگ سبز: کاملا طبیعی و ارگانیک

این شایعه مشکلی ایجاد نمیکند تا اینجا که برخی از فروشگاه ها به مشتریان توصیه میکنند که از خرید خمیر دندان هایی با انتهای تیوپ سیاه دارند امتناع کنند. (فرض بر مواد شیمیایی)

جهت سفارش و خرید بهترین خمیر دندان دنیا، اینجا را لمس کنید.

آیا رنگ ته خمیر دندان به شیمیایی بودن یا طبیعی بودن آن اشاره میکند؟

خیر، جدا از اینکه این شایعه از اساس اشتباه است، باید به دو نکته واضح برای اثبات آن، بجز دلیل اصلی این رنگ ها اشاره کرد:

  • اول از همه تمامی مواد طبیعی ماهیتی شیمیایی دارند و این اصطلاح شیمیایی بودن را باید از مضر بودن جدا کرد.
  • ثانیا در رنگ آبی اشاره به مواد دارویی شد، خب این مواد دارویی دقیقا به چه چیزی اشاره دارند و مشخصا در چه دسته بندی قرار میگیرند.

اما اصل واقعیت پشت انتهای رنگی تیوپ های خمیر دندان در چیست؟

حقیقت این است که این رنگ ها هیچ ارتباطی به طبیعی بودن یا شیمیایی بودن مواد تشکیل دهنده خمیردندان ندارند.

این رنگ ها (Marks  Eyes) برای ساده تر کردن روند تولید و بسته بندی خمیر دندان ها روی تیوپ میخورند. این رنگ ها توسط سنسور های حسگر نوری دستگاه بسته بندی خوانده میشوند و نشان میدهند که تیوپ باید از کجا بریده شود. علاوه بر این رنگ های قرمز، سیاه، سبز و آبی تنها رنگ هایی نیستند که برای علامت گذاری استفاده میشوند.

خوشبختانه روش ساده تری برای تشخیص مواد تشکیل دهنده داخل خمیر دندان وجود دارد و آن هم نوشته قسمت ترکیبات روی آن است. اساسی ترین مواد تشکیل دهنده خمیر دندان شامل مواد مرطوب کننده برای حفظ فرم خمیر دندان، مواد تمیز کننده و ضد لک، فلوراید و ... است. البته استفاده از فلوراید برای کودکان مضر بوده و در کل حتی به بزرگسالان نیز استفاده از خمیر دندان های حاوی فلوراید (ماده شمیایی مضر) توصیه نمیشود.

پیشنهاد میشود مقاله بهترین خمیر دندان گیاهی دنیا را مطالعه نمایید تا با خمیر دندان فوراور که حاوی آلوئه ورا خالص و عسل است، آشنا شوید.

نکات خرید خمیر دندان

بهترین مارک خمیر دندان

با وجود خمیر دندان های پر زرق و برق، برند های گوناگون و قفسه های شلوغ فروشگاه ها، انتخاب بهترین خمیر دندان میتواند چالش بر انگیز باشد. مسواک زدن به روش صحیح حتی زمانی که بدون خمیر دندان صورت گیرد، از نزدن آن بهتر است و به همراه کشیدن نخ دندان میتواند موثر باشد.

خب با توجه به اینکه بدون خمیر دندان هم میتوان مسواک زد، چرا باید برای خرید آن هزینه کنیم؟ خمیر دندان ها در کنار تبلیغات بیشمار و اغراق آمیزی که در موردشان میشود، باز هم فواید زیادی دارند و حضور آنها بسیار مهم است. یک خمیر دندان با ترکیبات خوب سبب تمیز نگه داشتن دهان و دندان، تقویت لثه ها، از بین بردن پلاک و باکتری های مخرب، بوی بد دهان و ... میشود.

نکات خرید خمیر دندان خوب و با کیفیت:

  1. خمیر دندان باید در از بین بردن بقایای مواد غذایی و پلاک موثر باشد.
  2. خمیر دندان باید مقدار کمی مواد ساینده داشته باشد تا موجب تخریب مینای دندان نشود.
  3. ترجیحا مواد شیمیایی کمی داشته باشد.
  4. استفاده از فلوراید در خمیر دندان ها باعث آسیب رسانی به سلامت کلی بدن خواهد شد. اگر خمیر دندانی بدون فلوراید بتواند خواص مستحکم سازی و ضد پلاک آن را داشته باشد، بهترین گزینه برای خرید است.
  5. رنگ بندی در انتهاب تیوپ خمیر دندان هیچ ارتباطی با سلامت آن ندارد.
  6. بتوان از خمیر دندان برای کلیه افراد خانواده استفاده کرد.

در این مقاله به بررسی علائم روی خمیر دندان که بر اساس ادعای شایعه ای جهت اعلام شیمیایی یا طبیعی بودن مواد داخل خمیر دندان استفاده میشود پرداختیم و مشخص شد این شایعه از اساس اشتباه بوده و دلیلی برای این نوع رنگ بندی بدون توضیح از طرف شرکت های تولید کننده خمیر دندان وجود ندارد.

به علاوه این رنگ بندی در بسیاری از محصولات دیده میشود و صرفا برای نشان دادن محل قطع محصول به دستگاه برش و بسته بندی است. در صورت ایجاد هر گونه پرسش یا نیاز به مشاوره میتوانید از قسمت تماس با ما، با ما تماس بگیرید. از هم صحبتی با شما عزیزان خوشحال خواهیم شد.

فروشگاه فوراور ایران، به عنوان اولین و معتبرترین فروشگاه تخصصی محصولات فوراور در ایران از شما بابت مطالعه این مقاله تشکر میکند.

نظر خود را بنویسید

دیدگاه

نظرات 3

avatar
چگونه می توان محصولات شما را در کشور دیگری تهیه کرد؟
۱۴۰۰/۵/۱۰
پاسخ مدیر :

شرکت فوراور در هر کشور نمایندگی رسمی دارد که آدرس و نحوه خرید از آن ها را میتوانید در گوگل جستجو کنید.

avatar
سلام من یکبار گرفتم خیلی عالیه هست با تشکر
۱۴۰۰/۱۰/۱۴
avatar
سلام، آیا نوشتار عربی روی بسته بندی و تیوپ خمیردندان فوراور دلیل خاصی داره؟ در تبلیغات ظاهرا لاتین هست اما وقتی بدست ما میرسه نوشته های روی تیوپ  عربی هستش
۱۴۰۲/۲/۲۵
پاسخ مدیر :

کمپانی فوراور امریکا در بیش از ۱۷۰ کشور نمایندگی داره که اطراف ایران ترکیه، امارات و عراق هستند و محصولات از هر نمایندگی که گرفته بشه به زبان اون کشور لیبل و برچسب خوردند و همه اصل و تولید امریکا هستند و عبارت "ساخت امریکا" یا "Made in USA" روی لیبل محصولات درج شده است.

برای مثال بنز و ماشین های وارداتی زمانی که از امارات، عراق یا ترکیه وارد ایران میشن روی آیینه‌شون به عربی یا ترکی نوشته:
"اشیا از اون چیزی که میبینید به شما نزدیک تر هستند"

و این بدین معنی نیست که بنز رو آلمان تولید نکرده بلکه فقط برای استفاده مردم اون کشور لیبل با ترجمه قرار داده شده.